vrijdag 22 oktober 2010

Drukke dag

Om 7.00 uur gingen de alarmbellen van m'n mobiel af. tjonge jonge. Wat is dat vroeg!!! Grrr moet het bed uit. Had me liever nog ff omgedraaid maar ik moet om 8.45 uur in Arnhem zijn. Ben dat helemaal niet meer gewend zo vroeg opstaan. Gauw ff doucheje gepakt, voor zover dat nog snel gaat. Broodje gegeten en 1tje klaar gemaakt voor op de terugweg en jawel, toch gered, om 8.00 uur klaar! Kunnen we vertrekken. Pa gaat mee en rijdt. In Rijnstate was het al een drukte van belang. Gemeldt bij de balie en even later kwam mw. Dr. Ahmed mij ophalen. Ik was opgetrommeld om op controle te komen. Ze was daar enigszins verbaasd over want ze zag daar naar aanleiding van mijn dossier geen reden voor. Ik was zelf ook wel verbaasd toen ik werd opgebeld, de telefoniste wist alleen te melden dat ik op nacontrole moest komen. Nou dat zal dan wel. De arts heeft uiteraard gevraagd hoe het mij ging en of de dubbel J's nog problemen geven. Tot op heden niet. Nou dat was mooi. Verder heeft ze nog even naar mijn buik geluisterd,die zei niks terug dus ook ok. Bloeddruk was ook weer goed. Dus maar weer op weg naar huis.
Thuis ff op de bank gelegen. Ik had met Gerben afgesproken dat hij zou komen. Na overleg kwam hij een kwartiertje eerder zodat ik na zijn vertrek ook nog weer even op de bank kon rusten. En jawel, om kwart voor 12 weer in actie en op weg naar Eindhoven. Deze keer ging Henk mee. Ik kreeg in Eindhoven van Hannie uitleg over de gang van zaken voor en tijdens de operatie.  Op 25 november word ik opgenomen. De 26e moet ik om 7.45 uur op de operatiekamer zijn en krijg ik een narcose. Dan beginnen de voorbereidingen door de artsen en de operatie zal beginnen rond 9.00 uur. Op het moment dat de buik open is kunnen de artsen ook mijn darmen goed bekijken. Het gaat dan voornamelijk om het gedeelte wat ze tijdens het maag- en darmonderzoek niet hebben kunnen bekijken. Mochten ze iets zien wat er op dat moment niet goed uitziet kunnen ze dat gelijk verwijderen. Verder raak ik m'n eierstokken kwijt en de blinde darm alsmede het weefsel waar ze de kankercellen hebben gezien. 's middags krijg ik dan gelijk aansluitend de chemospoeling. Dit doen ze in de buik. Moet een uur of 1,5 zitten en dan er weer uit. Buikje schoonmaken en hopelijk maken ze de buik netjes dicht. Ze kon alleen maar een indicatie geven over de duur van de operatie, het kan wel 5, 6, 7 of 8 uur 's avonds worden. Behoorlijk rekbaar dus. Daarna word ik overgebracht naar de intensive care en daar moet ik 2 dagen blijven. Als alles volgens plan verloopt ga ik daarna naar de afdeling waar ik nog een dag of 10 moet blijven. Het schijnt zo te zijn dat bij het type operatie wat ik krijg bij iedereen dubbel J kathethers geplaatst worden. Voordeeltje voor mij: die heb ik al.
Na alle uitleg weer op weg naar huis. 't was toch zeker wel 3 uur voordat we weer thuis waren. Eerst maar eens een lekker dutje gedaan, had er tenslotte naar mijn idee toch al een hele dag op zitten. Voor de rest van de dag het maar rustig aan gedaan, ff m'n blog bijgewerkt en dan lekker slapen. Welterusten.

1 opmerking:

  1. Hoi Rita,
    Ik lees met belangstelling wat je allemaal schrijft. Je klinkt behoorlijk sterk en dat is zo geweldig. Ik heb daar diep respect voor. Had zaterdag aan Greetje gevraagd of ze je de groeten wilde doen en ik ga er van uit dat die overgekomen zijn. Hoe gaat het met aankomen. Genoeg taart te eten?
    Ik kom gauw nog een keertje terug.
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen