woensdag 20 oktober 2010

Henk jarig

Zo zo, heerlijk geslapen vannacht. De goede berichten van de oncoloog vallen natuurlijk wel goed.
Ik bedank een ieder die mij veel sterkte hebben gewenst, even een oppepper hebben gegeven, sms-jes, kaarten etc. hebben gestuurd. Heel bijzonder te vernemen hoeveel mensen met mij meeleven. Heel waardevol voor mij.
Drukke dag gehad gisteren. Iets over 12.00 uur richting Eindhoven vertrokken. Henk reed en pa ging ook mee.
Geen last van files dus met een uurtje waren we bij het ziekenhuis. Mooi op tijd. De oncoloog gaf de uitslag door. Geen nieuwe kankercellen gevonden. Dit is een goed bericht! Hij vond dat hij met deze gegevens de operatie uit kon voeren. De datum was al gepland op 26 november. Tijdens de operatie kunnen ze dan ook de niet onderzochte delen van de dunne en dikke darm goed bekijken. Het plan is om de 2 eierstokken te verwijderen, de blinde darm en verder alle gevonden delen waar kankercellen zitten. Daarna krijg ik gelijk een chemospoeling in de buik, dat spul schijnt er 1,5 uur in te moeten zitten en dan halen ze het de buik weer uit. Buikje wordt daarna weer netjes dicht gemaakt. Dit duurt al met al wel zo'n hele dag. Verder heeft hij het verdere traject zo'n beetje doorgenomen. Na het gesprek moest ik terug naar de balie om ingeschreven te worden voor de operatie. Ik kreeg een kaartje mee voor de anaestesist, gelijk maar heen. Daar moest ik een formulier invullen, toen even wachten en op gesprek. Ik krijg uitgelegd dat ik voor de operatie een ruggeprik krijg en ook narcose. Via de ruggeprik krijg ik pijnstillers voor tijdens en na de operatie. Bloeddruk werd nog gemeten: was keurig. De vraag kwam of ik ook nog even bloed wilde gaan prikken, vooruit dan maar. Op weg naar het volgende loket. Al met al liepen we al een paar uur in het ziekenhuis. Bloed prikken ging aardig snel en om 16.00 uur waren we klaar. Op weg naar huis. File viel mee, 5 minuutjes maar vertraging. De vermoeidheid viel me mee, ik had tenslotte m'n middagslaapje gemist. Maar als de uitslag goed is kun je weer alles aan. Eventjes, want 's avonds was ik het toch wel goed zat. Lekker vroeg naar bed dan maar.
Woensdag 20 oktober: Henk is jarig. Van harte gefeliciteerd. Dat betekende dus weer..........
TAART!
Ga hopelijk vandaag dus wel weer wat aankomen. Heb van Martine 's morgens al een stukje gehad en 's middags weer een stukje taart gehad. Lekker hoor.
Zit nu naar JimJam te kijken. Ik word door het kleine grut helemaal op de hoogte gehouden van de kinderprogramma's en dvd's. Zo kom ik de tijd dus wel door.
Vrijdag mag ik nog een keer naar Eindhoven. Ik krijg dan volledige uitleg hoe de operatie in zijn werk gaat en aan wat voor slangetjes ik allemaal kom te liggen. In grote lijnen weet ik al wel het een en ander. Eens horen of ze nog wat nieuws hebben. Wordt vervolgd.

5 opmerkingen:

  1. hoi Rita

    Hier even een bericht van ons. Ik heb je blogadres van gerda gekregen en wij gaan jou dus echt volgen. Mam houd ons ook op de hoogte maar nu zal ik mam op de hoogte gaan houden.
    Hier is alles oke.
    William is terug gezet van het diepe zwembad naar het kleuterbad!! balen dus, hij let echt niet op. Toen ik aan hem vroeg hoe dat kon was zijn antwoord, ach mam dat diepe is me veel te koud!leuk he. Volgende week dinsdag en donderdag krijgt hij een dubbele les, ik ben benieuwd.
    Ik zal zeker nog even van mij laten horen ik wens je heeeeeel veel sterkte en ik hoop je snel te zien
    gr Henk Thamar en william

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rita, vandaag van je vader gehoord dat je via deze blog de berichten doorgeef. We kwamen elkaar tegen en even gepraat. Hoop dat vandaag geen al te zware dag was.
    Handig om zo de boel bij te houden.
    Heb Myrna even laten zoeken, die meiden zijn daar veel handiger in dan ik.
    een berichtje lukt wel!
    Ik WENS je het alle beste en een goede hoop op genezing!

    groetjes, Willie.

    BeantwoordenVerwijderen