woensdag 6 oktober 2010

Pet-scan

Daar ben ik weer. Afgelopen maandag de pet-scan gehad. 's morgens bij het opstaan voelde ik me al goed dus ik denk dat gaan we redden vandaag. 's morgens buiten een rondje gemaakt, was wel mooi weer maar behoorlijk wat wind dus niet al te lang buiten blijven. De scan was goed te doen, viel alles mee. Om 15.15 uur moest ik in Arnhem wezen. Eerst kreeg ik via infuus radioactieve stof toegediend, half uurtje lang en stil liggen. Op de minuut af werd het infuus weer verwijdert en moest ik nog een half uurtje wachten zodat de stof goed door m'n lichaam opgenomen kon worden. Ondertussen kreeg ik een lekker kopje thee. Ze zorgen daar wel echt goed voor je. Na een half uur mocht ik naar de ruimte ertegenover. Daar stond het scan apparaat. Moderne techniek met ingebouwde radio. Gedurende 25 minuten werd ik een beetje heen en weer geschoven door het scan apparaat, lekker muziekje erbij dus de tijd ging snel. Ik moest wel weer heel stil blijven liggen. Ze hadden een kussen onder m'n knieen gelegd zodat ik wat comfortabeler lag, perfect. Na 25 minuten werd er gemeldt dat ze klaar waren. Nu eindelijk eens een onderzoek wat geen pijn deed, dat was wel ff lekker. De scan is gemaakt vanaf m'n knieen tot en met m'n hoofd. De bedoeling van de scan is er achter te komen of er op andere plekken ook kankercellen zitten. Ik verwacht de uitslag op 19 oktober, dan moet ik weer naar Eindhoven. Daar krijg ik dan ook de uitslag van het maag- en darmonderzoek dat a.s. maandag plaats gaat vinden. Rond half 6 waren we weer thuis. Ik had voor het eerst weer eens heel erg trek in eten, mocht namelijk vanaf 9.15 uur niks meer eten. Als je zo'n hele dag niks hebt gehad, behalve water, dan lust je wel weer wat. Na het eten was ik toch wel erg moe. Zo'n hele middag op sjouw kost dan toch behoorlijk wat energie. Lekker vroeg naar bed 's avonds en slapen.
Dinsdagmorgen eerst ff op de weegschaal. Oh balen, de zorgvuldig gekweekte onsjes waren er grotendeels weer af. Gisteren natuurlijk de helft van de dag niet mogen eten dus dat merk ik gelijk. Verder een bezoekje aan de tandarts gebracht, moest ook nog even afgerond worden. 's middags naar Eurosport gekeken, landenwedstrijd springen. De rest van de dag rustig aangedaan.
Woensdag voelde het ook wel goed bij het opstaan. Geen uitstapjes vandaag. De kaarten blijven binnen komen, elke dag wel een paar. Toch wel heel fijn om te merken dat iedereen zo meeleeft. Ik vind dat wel heel bijzonder, het doet me goed. Vanmiddag en vanavond krijg ik weer bezoek dus van tevoren zorgen dat ik goed uitgerust ben. Oh m'n kopje soep komt er aan, ik moet eten. Later....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten