vrijdag 5 november 2010

Mag het een kilo meer zijn?

We zijn intussen een kilo verder. Het ging lekker de afgelopen week met het aankomen. Nu weer tijd voor een berichtje. De dagen verlopen rustig. Hoef er niet meer op uit voor de noodzakelijke onderzoeken. Ik kreeg woensdag een telefoontje van het ziekenhuis in Arnhem. De arts die mij de allereerste keer onder handen heeft genomen om te proberen de dubbel J katheters te plaatsen belde. Met een aantal andere artsen hadden ze mijn situatie besproken. Het type inwendige katheters wat ik heb kan 3 maanden blijven zitten, daarna moeten ze vervangen worden door een stel nieuwe. Hij wilde een afspraak maken voor half december. Maar ja, dan hoop ik net weer terug te zijn van de operatie in Eindhoven. Dit vond hij dan toch niet zo'n goed plan. Hij stelde voor om dan begin januari een afspraak te maken om weer in Arnhem te verschijnen. Ik krijg nog een uitnodiging voor dag en tijdstip.
Gisteren kreeg ik weer 2 dozen met energiedrankjes thuis bezorgd. Kan voorlopig dus weer vooruit. Het is de bedoeling dat ik 2 flesjes per dag drink tot het moment dat ik weer op mijn oude gewicht zit. Moet nu nog 3,5 kg. Heb dus nog wel een taak. Er zitten flesjes bij op melkbasis en nu ook flesjes op sapbasis. Die op sapbasis heb ik nog niet eerder gehad, eens kijken hoe dat smaakt. Van de flesjes op yoghurtbasis heb ik aangegeven dat ze die niet meer hoeven te sturen. Die zijn me te zuur. Ik merk dat, sinds ik uit het ziekenhuis ben, iets wat zuur is me niet meer smaakt. De rillingen lopen me dan over de rug, brrrrrrrrr.
Intussen ben ik ook weer begonnen met accordeon spelen, een kwartiertje tot maximaal een half uur. Mijn vader zet dan de accordeon op mijn schoot zodat ik niet hoef te tillen. Zo'n ding weegt toch bijna 10 kilo. Het doet me wel weer goed te kunnen spelen, het verzet de zinnen. Je moet namelijk op de noten letten en zorgen dat je het nummer goed en netjes speelt. En... meestal zijn het vrolijke nummers. Ik heb van de club ook weer 4 nieuwe stukken gekregen om te leren. Deze worden dan met de uitvoering in maart gespeeld. Er zitten wel een paar lastige stukken bij, maar het is te doen na de nodige oefening. Van 1 nummer heb ik de 2e partij. Dus geen melodiepartij. Als je dat speelt heb je geen idee waar het over gaat. Die laat ik maar even voor wat het is.
Ik merk dat ik wat minder tussendoor op de bank hoef te liggen om uit te rusten. Mijn middagslaapje hou ik er trouw in. Ik slaap dan toch zeker wel een uur, heb dat dus echt nodig. Verder voel ik me wel sterker, komt natuurlijk ook door de toename van het gewicht. Sinds ik uit het ziekenhuis ben ben ik 3 kg aangekomen. Dat gaat de goeie kant op. Gelukkig. Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten