woensdag 27 april 2011

Oncoloog

Ik had het helemaal fout. Moest niet donderdag naar de oncoloog maar afgelopen dinsdag. Maar goed dat m'n vader op het kaartje keek, daar stond dus dinsdag de 26e op, gisteren dus.

De oncoloog, mevrouw Bleumink, had mijn dossier al voor haar op tafel liggen en ze had helemaal uitgeschreven wat er vanaf september met mij gebeurd was. Dat hebben we allemaal doorgenomen. Ze gaat nu nog aanvullende gegevens uit Eindhoven opvragen. Bij de operatie zijn hapjes weefsel op kweek gezet, hiervan had ze nog geen uitslag. Dit krijgt ze dus binnenkort. Ook voor het bezoek aan haar heb ik weer bloed moeten prikken, alleen wat ze wilde weten hadden ze niet onderzocht. Dus moet ik weer opnieuw bloed laten prikken. Daarvoor heb ik een formulier meegekregen.

Ze stelde voor dat ik opnieuw een ct-scan zou laten maken. Ook wilde ze de urine weer controleren.
Voor de voorbereiding van de ct-scan moet ik morgenmiddag naar het ziekenhuis Arnhem-Zuid. Daar moet ik me melden bij de contrastpoli. Er wordt in een gesprek beoordeeld hoe lang het infuus moet duren dat ik dan ga krijgen voordat de ct-scan plaats vindt. Dit is in verband met mijn verminderde nierfunctie. Die contrastvloeistof is schadelijk voor de nieren. Door vooraf infuus te geven blijven de nieren voldoende nat en is het drinken van contrastvloeistof geen probleem.

Op het laboratorium kon ik een bokaal op halen voor de opvang van urine. Ik kreeg er 3 bekers bij geleverd. Dat opvangen moet gedurende 24 uur. Daar ben ik dus vandaag mee bezig. Morgen kunnen we de bokaal dan in Arnhem weer inleveren. Ik kan dan ook voorafgaande aan het bezoek bij de contrastpoli bloed laten prikken. Hebben we alles mooi in 1 x.

Op 2 mei krijg ik dan in Rijnstate de ct-scan. Morgen hoor ik hoe laat ik die dag verwacht wordt. Het wordt waarschijnlijk een dagopname vanwege het infuus wat ik ga krijgen. Dat zien we morgen dan wel.

Afgelopen dagen steeds lekker een poosje buiten gelopen. Lekker zo in het zonnetje. M'n vader heeft 2 tuinstoelen buiten neer gezet zodat we mooi in het zonnetje kunnen zitten. Vandaag was het voor mij te koud om naar buiten te gaan, wachten op mooiere dagen dus.

Groetjes maar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten