dinsdag 5 april 2011

Van Rita

Dag allemaal, ik ben weer terug van weggeweest. Gelukkig weer thuis. Ongeveer 2,5 week heb ik in het ziekenhuis gelegen. Daar hebben ze uiteindelijk ontdekt wat het probleem is. Ik heb een maagonderzoek gehad. Ik moest een bekertje contrastvloeistof drinken en daarna werden er 3 foto's gemaakt. 1 om 9.00 uur, 1 om 10.00 uur en 1 om 13.30 uur. De laatste foto liet nog steeds zien dat er contrastvloeistof in de maag aanwezig was. Vrijdags hebben ze 80 foto's van de dunne darm gemaakt. Elke minuut 1. Ik lag in een makkelijke tuinstoel met een scherm voor me. Daar werden de foto's mee gemaakt. Alle foto's zijn achter elkaar gezet en er is een grafiekje van gemaakt. Na een paar dagen was de uitslag bekend. De zaalarts kwam vertellen dat zowel mijn maag als dunne darm te traag werkt. Geen wonder dat ik met de sondevoeding niet uit de voeten kon. Zodra de maag vol was moest het er dus wel weer uit. Nu heb ik sinds een week of 2 een getunnelde lijn in een ader in de nek. Via dat slangetje krijg ik voeding. Die voeding zit in een grote 2-liter zak. Elke dag om half 2 komt er iemand van het VT team (verpleegkundig technologisch team) die de zak komt verwisselen.
Grote dank aan Martine. Ze heeft steeds dit blog bijgewerkt. Een ieder kon zo op de hoogte blijven hoe het met mij ging. Martine, super gedaan, dank je wel hoor.
Ook dank aan een ieder die aan mij heeft gedacht door middel van een kaartje, mailtje en bezoekjes.
Groetjes aan allen,
Rita

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rita,
    Fijn dat je weer thuis bent en zelf je blog hebt kunnen schrijven. Hopelijk voel je je snel weer beter.
    Heel veel sterkte en een hartelijke groet van Wilma van den Berg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rita,
    Gelukkig ben je weer thuis, en wat een verrassing dat je nu zelf je blog hebt kunnen schrijven. Eindelijk hebben ze nu toch gevonden waaraan het lag dat je niet kon eten. Ik ben blij voor je dat je weer thuis bent. Nu lekker aansterken het begin is er nu.... Spreek je misschien nog wel als je een keer online bent
    Veel sterkte en dikke kus, Carolina

    BeantwoordenVerwijderen