woensdag 4 mei 2011

ct-scan

Afgelopen maandag moest ik om 7.30 uur in het ziekenhuis zijn. Wel vroeg. Moest 20 minuten wachten. Om half 8 is er wisseling van de wacht en de nieuwe ploeg moet zich eerst inlezen. Uiteindelijk werd ik toch opgehaald. Ik kreeg eerst een infuusnaald aangebracht voor het infuus. Dat infuus moest 3 uur lopen. Ook kreeg ik een liter contrastvloeistof. Uiteindelijk heb ik maar anderhalf glas ervan gedronken. Ik kon het niet wegkrijgen. Als ik te veel slokjes achter elkaar neem moet ik overgeven. Dit probeer ik dus maar te voorkomen. Om 11.40 uur werd ik opgehaald voor de scan. Dit was zo gebeurd. 2x heen en weer door zo'n koker en klaar was het. Daarna nog weer 3,5 uur aan het infuus en om half 5 konden we weer naar huis.
Ik was het goed zat toen ik thuis kwam. Ik had wel de hele dag een bed ter beschikking zodat ik lekker op bed kon liggen maar je ligt toch niet echt op je gemak. Thuis eerst toen maar eens een poosje geslapen, daar knapte ik wel van op.

Aanstaande vrijdag moet ik bloed laten prikken om te laten beoordelen of de contrastvloeistof schadelijk voor de nieren is geweest. Ik hoor daarvan maandag de uitslag.

Groet
Rita

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen