zondag 18 maart 2012

Nijmegen

Ik moet zeggen dat ik me steeds sterker ga voelen. De fysiotherapie gaat goed. Nu het buiten qua temperatuur wat lekkerder wordt kan ik ook weer buiten gaan lopen. Dit doet een mens wel goed, vooral met een zonnetje erbij.
Afgelopen vrijdag ben ik 's middags nog naar Nijmegen geweest. Ik had al 2 dagen 's morgens bij het afsluiten van de voeding dat op het moment ik de naald uit mijn lichaam haalde er voeding uit kwam spuiten. Ook werd het rond het insteekpunt een beetje dik. Ik heb dat gemeld bij de TPV-verpleegkundige in het Radboud ziekenhuis en zij vond het toch beter dat ik voor controle kwam. Het zou kunnen zijn dat de PAC verstopt zou zitten. In de voeding zitten namelijk vetten die de lijn kunnen verstoppen.
Donderdagmorgen had ik gebeld naar het ziekenhuis en de TPV-verpleegkundige had het liefst dat ik zo snel mogelijk zou komen. Henk gebeld maar die had 's middags 2 afspraken, dus dat ging niet. Vrijdag middag kon wel, dus dat maar met Nijmegen afgesproken.
Bij de TPV-verpleegkundige aangekomen heeft ze eerst naar de insteekopening gekeken. Deze zag er op zich goed uit. Wel zei ze dat er niet altijd op hetzelfde plekje geprikt mocht worden. Hierdoor zou de huid ongevoelig worden. Toen prikte ze aan met een zoutoplossing. Er moesten 100 druppels per minuut inlopen. Het werden er 120 dus het systeem was niet verstopt. Daarna spoot ze de lijn nog door met een 20 ml spuit met zout. Dit ging heel gemakkelijk. Tot op heden geen rare dingen. Ze gaf het advies mee om de naald bij het afsluiten eerst goed aan te drukken, zodanig dat de onderkant van de naald goed in de PAC komt te zitten. Gisteren en vanochtend dat maar gedaan. Nu kwam er minder voeding terug. Wel een paar druppeltjes maar niet meer zo'n hele straal. Kennelijk heeft het doorspuiten toch wel wat opgeleverd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten