donderdag 26 april 2012

Chirurg

Dinsdag 24 april naar het ziekenhuis in Arnhem geweest. Gesprek gehad met dokter Spillenaar. Hij heeft naar mijn stoma gekeken. Hij had het al snel gezien. Het roosje is naar beneden gekanteld. De opening zit nu niet meer bovenop maar schuin naar beneden. Omdat ik, sinds de operatie, wat dikker ben geworden is het roosje niet meegevormd. Hij stelde voor dat ik gelijk ging bloed prikken om te meten of in het bloed aantoonbaar is of er kankercellen in mijn lichaam voorkomen. Dat dus ook maar gelijk gedaan. Hij zou ook met mijn internist en de maag- en darmarts overleggen om een plan voor mij op te stellen. Daarna zou hij mij wel bellen.
Vanmiddag, 26 april, belde dokter Spillenaar. Hij had de internist en de maag- en darmarts gesproken. Hij hoefde geen scans van tevoren te maken. Hij zou mij inplannen voor een operatie. Hij kon van tevoren nog niet zeggen of dat makkelijk of ingewikkeld zou worden. Dat zou pas op het moment van operatie blijken. Het kan zijn dat het voldoende is om de buikwand iets los te maken en dan het roosje te kantelen. Als dat niet lukt dan wordt het een zwaardere operatie. Ik krijg eerst nog bericht van de anesthesist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten