zondag 8 juli 2012

Uroloog

Afgelopen vrijdagmiddag ben ik bij de uroloog geweest. Zij liet de ct-scan zien die begin juni van mijn buik gemaakt is. Daarop kon je zien dat de urineleider die loopt tussen de rechternier en de blaas ter hoogte van de nier opgezet was. Dit betekent dat de urine er niet goed doorheen kan lopen. Ik zou heel graag eens een keer van het slangetje in mijn nier af willen. De uroloog zag daar geen kans op. We hebben nu afgesproken dat ik een second opinion krijg. Waarschijnlijk zal dat in Nijmegen gebeuren in het Radboud Ziekenhuis.Ik heb verteld van de blaasontsteking en dat de nefroloog geen nieuwe antibioticakuur voorgeschreven heeft. Ze vond het beter om eerst de urine te onderzoeken. Braaf plasje gedaan, dat wordt nu op kweek gezet.

De internist belde donderdag aan het einde van de middag. Ze had de uitslag van het bloedonderzoek van de chromogranine A. Dit is een tumormarker. De waardes gaan omhoog en dat moet juist niet. Ze stelde voor om in Arnhem weer een scan te maken. SMS-scan oftewel octreotidescan. Ook wil ze mij laten inplannen voor een scan in Groningen. Ze schijnen daar een apparaat te hebben wat nog meer kan zien dan in Arnhem. Het is vakantietijd dus het zal nog wel even duren voordat ik een oproep krijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten