zaterdag 1 september 2012

Infectie

De infectie bleek te zijn veroorzaakt door de port-a-cath. De huid was al dik geworden in het ziekenhuis. Daar hebben ze de naald te lang laten zitten. Thuis werd het steeds erger. De oude port-a-cath is er uit gehaald en een paar dagen later aan de andere kant een nieuwe geplaatst. Die doet nu nog flink zeer. In het begin was het bijna niet te houden. Als ze de naald moeten prikken en afsluiten dan wordt er flink op gedrukt en dat deed zo zeer. 't gaat nu wel iets beter. Ik mag ook 's morgens de naald zelf er uit halen.  ''t was elke morgen weer een strijd met de afdeling oncologie of ze dit wel of niet wilde doen, die kennen namelijk een heel ander protocol dan Nijmegen. Nijmegen prikt elke avond aan en in Arnhem doen ze dat maar 1 x per week. Trammelant dus. Maar de dokter hier is het met me eens.
Gisteren ben ik voor een pet-scan naar Groningen geweest, per ambulance. Lange reis, 2,5 heen en 2,5 uur terug. Ik moest er om 13.15 uur zijn en om 15.15 uur kreeg ik de scan. Tussendoor allerlei voorbereidingen, pillen en een radio-actieve spuit. Rond 18.00 uur was ik weer terug in Arnhem. Op zich is het me allemaal meegevallen.
Waarschijnlijk mag ik midden volgende week weer naar huis. Ik heb wel dinsdag in Arnhem nog een octreotide-scan, dit schijnt met hormonen te maken te hebben. Ik weet nog niet precies wat ze daarmee willen meten. Ik zal eens navragen aan de dokter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten