maandag 22 oktober 2012

Middagje ziekenhuis

Gistermiddag ben ik weer in het ziekenhuis in Nijmegen geweest. Ik had 's nachts de hele nacht zo'n beetje bloed uitgetuft. Ik heb veel last van overtollig speeksel en daar zat allemaal bloed bij. De nacht ervoor had ik het een keer of 4 - 5, toen ging het na wat drinken weer over. Nu bleef het aanhouden. Ook had ik behoorlijke pijn rechts onder in de buik, vooral als ik overeind wilde komen en op mijn rechterzij ging liggen. 's Morgens heeft de zuster de huisartsenpost gebeld, het verhaal uitgelegd en de dokter zou komen. Even later belde de dokter. Hij zei dat hij een ambulance voor me geregeld had naar Zeist. Zeist? Ja, zei hij daar ben je toch geopereerd. Nee, in Eindhoven. Ik heb aangegeven dat ik naar Nijmegen wilde. Dat was goed en hij zou het regelen. Met een uurtje was de ambulance er. In het ziekenhuis de gebruikelijke dingen, bloeddruk meten, bloed prikken, pols, foto longen. De dokters stonden voor een raadsel waar het bloed vandaan kon komen.Ze konden de 2 dingen niet met elkaar rijmen. Na 2 uur was de uitslag van het bloed bekend en kwam de dokter weer terug. Hij vroeg of ik wel eens een bloedneus had. Ja, dat heb ik wel eens. In het bloed konden ze zien dat ik een verhoogd eiwitgehalte had. Mensen met een bloedneus schijnen dat ook te hebben. Bij mij kwam 's nachts af en toe een druppeltje bloed vanuit de hogere luchtwegen wat naar de slokdarm ging, dat tufte ik dan weer uit. Volgens de arts niks om me zorgen over te maken, het zou vanzelf weer over gaan. Ook hadden ze nog de echo bekeken die een week eerder van mijn buik gemaakt is. Daar konden ze niks geks op ontdekken. 's Middags had ik geen pijn in de buik, alleen als de dokter er op drukte. 's Avonds om tien voor 8 was ik weer thuis. Ik krijg nu een telefoontje voor een poli-afspraak.
Als ze woensdag niet gebeld hebben dat moet ik zelf bellen. Afgelopen nacht geen last meer van bloed gehad. 1 keer iets pijn in de buik gevoeld, verder niet en ik kon ook weer op mijn rechterzij liggen. Geen idee wat dat nu is geweest. Wel lopen mijn leverwaardes op. Misschien dat daar iets mee is. Vanochtend zijn ze van de trombosedienst geweest om daarvoor bloed te prikken. Eerst die uitslag maar eens afwachten.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten