vrijdag 12 oktober 2012

Nijmegen ziekenhuis

Woensdag moest ik dus naar Nijmegen voor controle van de TPV-voeding. Toen ik thuis de jas aan trok kreeg ik het al koud. M'n vader had 's morgens urine naar de dokter gebracht omdat ik twijfelde of ik nog/weer blaasontsteking had. En jawel, blaasontsteking. Antibioticakuur gehad en om 11.00 uur de eerste tablet ingenomen. In de auto kreeg ik het steeds kouder en toen we in de hal van het ziekenhuis waren liep ik helemaal te riebelen. Gemeld bij de balie en de receptioniste zegt je bent echt ziek he?. Ik zei: ja.Ik kreeg gelijk een kamer met een bed en een verpleegster kwam de koorts opnemen. 39,1. De dokter bij wie ik een afspraak had kwam 10 minuten later en die zei zo kom je hier niet weg.Er was echter geen plek op de afdeling waar ik normaal hoor te liggen, dus hij zei dat  moet je toch naar Arnhem. Even later ging ik naar de eerste hulp. Daar doen ze de gebruikelijke onderzoeken: bloeddruk, temperatuur (intussen 40,1), longfoto en er komt een dokter je bekijken. De dokter zei al dat ik moest blijven, ik mocht niet vervoerd worden. Er was op een andere afdeling wel plek en daar werd ik naar toe gebracht. Een nachtje gelegen en toen overgebracht naar de maag, darm leverafdeling. Eerst een kamertje alleen en nu lig ik op een zaal van 4. De koorts zakt al weer wat en voel me al weer wat beter. Hopeloos dat elke keer die blaasontsteking de kop weer opsteekt en dat ik dan weer naar het ziekenhuis moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten