zaterdag 27 oktober 2012

Woensdag weer in het ziekenhuis geweest

Afgelopen woensdag ben ik weer op de spoedeisende hulp opgenomen in het ziekenhuis in Nijmegen.
Ik had dinsdag aan het eind van de middag koorts gekregen wat 's avonds opliep tot 39 graden.
's morgens was ik begonnen met een nieuwe antibioticakuur en prompt 's middags kreeg ik weer koorts. Woensdagmorgen ook 39. Huisarts gebeld en die kwam. Hij heeft de arts in Nijmegen gebeld en die wilde mij zien. Dus maar op weg naar Nijmegen. Daar op de seh opgenomen. Bloed geprikt, urinesediment genomen uit mijn urinezakje. Verder wachten en wachten. Ik zag ook geel. Later bleek dat de leverwaardes niet gestegen waren maar de geelheid bleef wel. De dokter vond het niet nodig dat ik bleef. Heb een nieuwe antibioticakuur voorgeschreven gekregen. Ik moest zelf een afspraak maken met urologie voor een nieuw slangetje in mijn nier en ook zelf naar de TPV-dames bellen om te bespreken of er nog voeding is waar ik beter op kan reageren. Allemaal donderdag gedaan. Later belde ze over de TPV terug. Eerst moest de antibioticakuur afgelopen zijn en dan moet ik opnieuw bloed laten prikken, dit om opnieuw de leverwaardes te bepalen.

Vrijdagmiddag kon ik al terecht om een nieuw slangetje te plaatsen in mijn nier, dus toen weer naar Nijmegen. Het in- en uithalen van het slangetje gaat hetzelfde als in Arnhem. Het vastzetten doen ze heel anders. Met een hechting in de huid zetten ze het slangetje vast. Dat betekende dus met een naald dwars door de huid heen en dat deed even flink pijn. Verdoven deden ze niet zei de arts want dat zou niet zoveel pijn doen. Het is net als bij de belastingdienst: Leuker kunnen ze het niet maken.
Na een half minuutje zakte de pijn en ging het steeds beter.

Nu volgende week dinsdag nog een afspraak in Nijmegen voor een second opinion bij de uroloog. Ik moet daar naar een professor. Hoop dat hij iets betekenen kan voor mij. Altijd maar die blaasontsteking en antibiotica is helemaal niet goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten