zaterdag 10 november 2012

Scan

Afgelopen dinsdag heb ik dan de scan in Nijmegen gehad. Ik moest er om 12.30 zijn. We zijn al om 11.00 uur vertrokken want het is in het ziekenhuis zo'n eind lopen. Het is een gigantisch groot ziekenhuis. Eerst kwam er een arts uitleggen wat de procedure zo'n beetje zou worden. Daarna moest ik weer naar de wachtkamer. Toen kreeg ik van de laborant een halve liter water om op te drinken. Dat kan ik natuurlijk niet. Ik heb een beetje ervan gedronken maar uiteindelijk was dat toch goed. Daarna stuurde de laborant me naar het toilet. Ik moest eerst gaan plassen. Voor de scan moest ik een lege blaas hebben. De scan duurde ongeveer een half uur. Daarna weer in de wachtkamer om te kijken of de scan gelukt was. Na ongeveer 3 kwartier kwam de laborant terug: ze konden verder met de scan. Toen moest ik nog naar de professor. Daar weer een half uur wachten. Hij had de scan nog niet in de computer staan dus hij had niet zoveel te vertellen.

Van de internist uit Arnhem had ik de naam van het medicijn gekregen wat Rotterdam (Erasmus MC) voorstelt: Interferon Alfa ofwel peginterferon. Dit heb ik aan de professor doorgegeven.

Het volgende wat op de nominatie staat is de hormoonspuit van de huisarts. Dit komt op 13 november.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten