vrijdag 4 november 2011

Wisseling slangetje

Vorige week donderdag moest ik naar het ziekenhuis in Arnhem. Ik had een afspraak met de uroloog. De bedoeling was dat het slangetje wat ik aan de buitenkant van de nier heb zitten vervangen zou worden. Ik kreeg geen roesje. De uroloog zei dat ze deze handeling altijd zonder roesje deden. Het was wel pijnlijk. Het bestaande slangetje was toch wat verder uit de nier gekomen dan dat het er destijds ingeplaatst was dus de nieuwe moest dieper gelegd worden. Dit ging gepaard met nogal wat manipuleren van het slangetje en daardoor nogal pijnlijk. 's avonds zat er bloed in de katheterzak. De verpleegkundige die 's avonds kwam heeft naar het ziekenhuis gebeld. Daar zeiden ze dat het geen kwaad kon. De volgende dag had ik 38 graden koorts. Opnieuw gebeld naar het ziekenhuis, toen kreeg ik een antibioticakuur voorgeschreven en moest m'n vader 's middags een potje urine naar het ziekenhuis brengen. Als er wat aan de hand was zouden ze bellen. De kans zat er in dat ik een bacterie opgelopen had.

Na verloop van een paar dagen werd de koorts minder. Nu ben ik gelukkig vrij van koorts. Vanochtend belde de uroloog met de uitslag van de kweek. Ze hadden 2 verschillende soorten bacterie gevonden. Aangezien ik me weer goed voelde hoefde ik niet opnieuw een andere antibioticakuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten