donderdag 19 januari 2012

Uroloog

Afgelopen maandag ben ik naar de uroloog in het ziekenhuis in Arnhem geweest. Deze keer is Henk meegeweest. We waren mooi op tijd. Toen bleek dat het hele programma uitliep en het bijna nog een uur duurde voordat we aan de beurt waren.
De uroloog die ik had was ook bij de ingreep in december geweest. Ze vertelde dat de dubbel J-katheter goed vastgezeten had. Maar goed dat ik toen onder narcose was dus.
Het ziet er naar uit dat ik voorlopig de beenzak nog wel houd. In mijn rechternier ligt een slangetje naar buiten die in verbinding met de beenzak staat. De uroloog ziet het niet zitten om mij elke keer een dubbel J-katheter te geven, gezien het feit dat die zo moeilijk weer te verwijderen is. Eigenlijk zou dat dan elke 6 weken moeten gebeuren en dat is een nogal pijnlijke zaak. Het plan is nu om binnenkort een keer een foto te maken van mijn urineleider (lopende vanaf de nier naar de blaas) om te kijken in hoeverre deze verstopt is. Die verstopping is waarschijnlijk veroorzaakt door littekenweefsel en de tumor die er gezeten heeft. Nu is het wachten op de oproep om weer in het ziekenhuis te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten