donderdag 23 februari 2012

Rustige week

Deze week staan er geen bezoeken gepland aan het ziekenhuis. Wel een keer zo rustig.
Net is Cora (fysiotherapeut) er weer geweest. We zijn een stukje op de weg wezen lopen en daarna binnen nog de oefeningen gedaan. Voor volgende week hebben we afgesproken dat ik weer naar haar toe ga.
Intussen ben ik ook 's avonds begonnen met het meekijken en helpen om de voeding aan te sluiten. Dit is nog een heel werk. 2 soorten medicijnen moeten aan de voedingszak toegevoegd worden en alles moet goed steriel gebeuren. Aan de voedingszak wordt ook nog een halve liter zoutoplossing toegevoegd. In de tijd dat het zout inloopt maak ik de overige flesjes klaar. De verpleegster van het VT-team (verpleegkundige team) hangt de zak aan de paal en maakt de pomp klaar. Daarna moet ik op bed gaan liggen en desinfecteerd mijn huid op de plek waar de naald in moet. Daarna prikt ze de naald in en spuit een zoutoplossing in het systeem. Daarna wordt de pomp aangezet en loopt de voeding in mijn ader.
Al met al zijn we hier wel zowat een uur mee bezig. Elke avond maar proberen dat ik de werkzaamheden een beetje overneem totdat ik het helemaal zelf kan. Het aanprikken bewaren we tot het laatst want dat ik het lastigste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten