dinsdag 16 oktober 2012

Weer thuis

Zo lig je pardoes in het ziekenhuis en zo ben je onverwacht weer thuis. Gistermorgen kwam de dokter aan het bed en die zei: je mag naar huis. Oh ja? Wat een verrassing. Daar had ik helemaal niet op gerekend. Ik was al wel een paar dagen zonder koorts maar kreeg nog wel steeds de antibiotica. Hij vond dat het nu tijd was dat ik die antibiotica in tabletvorm kon krijgen. Ik heb gezegd dat ik die grote pillen zo slecht weg krijg. Er was ook wel een drankje zei hij en dat zou hij dan voorschrijven.
Vijf minuten later kwam de verpleegster en die zei je mag toch niet naar huis. ???? Ze wisten nog niet hoe ze het met mijn voeding moesten doen. Ik had intussen een ander soort voeding gekregen waarin geen vetten zitten. Mijn leverwaardes liepen op en nu willen ze proberen met een ander soort voeding die waardes weer omlaag te krijgen. De TPV-voeding die ik eerst kreeg zorgde er voor dat de leverwaarde omhoog ging. Ik kreeg daar 1,5 liter voeding en 1 liter infuus. In die 1,5 literzakken paste niet 1 liter NaCl aan toe. Eerst moesten ze overleggen voordat ik weg mocht. Even later kwam de dokter en die zei je mag toch naar huis. Ik vroeg of het met die TPV nu geregeld was, daar wist hij niks van en ging nog even langs de TPV-verpleegkundige om te overleggen. Een half uur later kwam de TPV-verpleegkundige. Ze hadden overlegd. Er is nog een ander soort TPV van 2 liter waar je dan wel een halve liter aan toe kunt voegen. Die hebben ze me meegegeven voor 4 dagen en de rest wordt thuis bezorgd. Ik mocht toen wel naar huis. Om kwart over 5 waren we er weer. Ik ben er wel blij mee dat ik niet zo lang hoefde te blijven deze keer. Hopen dat ik voorlopig niet weer hoef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten