donderdag 8 maart 2012

Toch Arnhem

Zo. Het blaasonderzoek zit er op. Het inbrengen van de kijker is even gevoelig, later voel je er niet zo veel van. Van binnen is de blaas rose-achtig en zie je allemaal kleine haarvaatjes. Ik kon meekijken op een scherm. Wel zo interessant. De uroloog zei dat ze geen afwijkende plekjes zag. Alles zag er rustig uit.
Ze vroeg of ik al bericht uit Nijmegen had ontvangen. Nee, nog niet. Ze belde gelijk zelf naar Nijmegen, en wat blijkt. Hebben ze de brief vanuit Arnhem niet ontvangen. De uroloog heeft toen de brief naar Arnhem gefaxd.
Verder liet ze mij een foto zien van de nefrostomiekatheter. Hierbij ligt er een slangetje in mijn rechternier. Vanaf de nier naar de blaas loopt een urineleider. Bij de nier ziet de leider er normaal uit. Naarmate de leider dichter bij de blaas komt wordt de leider nauwer. De uroloog gaf aan dat hierdoor minder urine naar de blaas kan lopen. Een stent plaatsen vond ze geen optie. Dit geeft heel veel problemen en doen ze alleen maar bij mensen die nog maar een jaar te leven hebben. Voor mij vond ze dat niet van toepassing. Het ziet er naar uit dat ik de nefrostomiekatheter voorlopig en misschien wel altijd moet houden. Ik schrok hier wel van. Altijd met zo'n zakje aan je been blijven lopen. Ik vind dit echt niet wat.

Vanochtend belde de internist uit Arnhem. Ze had contact gehad met Nijmegen. Daar werd haar verteld dat er een hele lange wachtlijst is voor darmonderzoeken. Er werd haar geadviseerd dat het onderzoek dan beter in Arnhem plaats kon vinden. De chirurg in Nijmegen nam ook zowiezo geen patienten uit andere ziekenhuizen meer aan. De internist zal mij nu dan inplannen in Arnhem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten