vrijdag 30 maart 2012

Voorlopige uitslag darmonderzoek

Donderdagmiddag darmonderzoek gehad. Ik moest er om 14.00 uur zijn voor de voorbereidingen, maar de zuster kwam me pas om 14.30 uur halen. De artsen waren een half uur later begonnen, dus alles liep uit. De zusters vonden dat niet zo prettig want dan waren ze ook later klaar. Ze liepen behoorlijk te mopperen tegen elkaar. Eest kreeg ik een naaldje boven op mijn hand geprikt. Hierin zou ik later het slaapmiddel krijgen.
Toen ik eenmaal bij de arts was zag de assistente dat ik aan de rechterzijde een nefrostomiekatheter heb. Ik moest op mijn linkerzij gaan liggen. Ik heb toen gezegd dat ik ook een stoma heb. Een andere assistent zei toen dat ze dan ook via het stoma zouden onderzoeken. Ik kreeg het slaapmiddel ingespoten. Later werd ik op de uitslaapkamer weer wakker. De zuster zou de arts vragen om te komen melden hoe het gegaan was. Ze kwam later terug en vertelde dat de arts weer met een nieuwe patient bezig was en ik nog een half uur moest wachten. Uiteindelijk kwam de arts toch. Via het stoma kon hij een klein stukje de dunne darm in en kwam toen bij een scherpe bocht waar hij niet voorbij kon. Daar was niks te zien. Via de anus was niet goed gelukt omdat er slijm in de endeldarm bleek te zitten.
De arts schreef een klismakuur voor en zal mij voor begin volgende week opnieuw oproepen voor het onderzoek van de endeldarm. Hiervoor zou ik dan geen roesje krijgen. Het schijnt volgens de arts niet zoveel te betekenen te hebben. Afwachten dan maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten