woensdag 4 juli 2012

Chirurg

Afgelopen dinsdag heeft de chirurg gebeld. Hij was terug van vakantie.  Eind april ben ik bij hem geweest. Hij gaf aan dat hij doorgegeven had aan Opname mij met 4 weken in te plannen. Blijkbaar is er ergens iets fout gegaan of hadden andere mensen meer spoed. Nu gaat hij zijn best doen bij Opname mij op korte termijn in te plannen voor een operatie. Ik hoop gauw bericht te krijgen. Ik heb wel op spoed aangedrongen, zo langzamerhand ben ik het wel een beetje beu. Elke avond en morgen pijn wordt je ook zat. 's Nachts heb ik weinig last omdat ik dan op mijn rechterzij lig, daar zit geen wond.'s Middags heb ik ook geen last, dan is net 's morgens een nieuwe plak op mijn stoma gekomen met een pastaschijf, poeder en creme om de onderste wond te verzachten.

Vanmorgen weer een beetje verhoging, 37,7. Het ging een paar dagen goed. Afgelopen vrijdag heeft mijn vader nog weer urine naar de huisarts gebracht. Toch nog wel blaasontsteking. De huisarts heeft toen met de nefroloog (arts die over de nieren gaat) in het ziekenhuis overleg gehad. Die gaf aan dat als je een katheter hebt ( zoals ik met dat slangetje in mijn nier) eigenlijk altijd bacterien in je blaas hebt. Ik krijg dus geen nieuwe antibioticakuur. Krijg ik weer hoge koorts dan moet ik bellen. Ik slik intussen vitamine C tabletten en heb een drankje van cranberry-extract. Volgens de reformzaak moet dat drankje ervoor zorgen dat zich een laagje aan de binnenzijde van de blaas vormt wat voorkomt dat de bacterien zich gaan vasthechten en een ontsteking veroorzaken. Baat het  niet dan schaadt het ook niet. Maar ja, ik heb nu eenmaal die ontsteking. Hopelijk wordt het niet erger.

Vrijdagmiddag staat er een bezoekje aan de uroloog op het programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten